Geoblog.pl    PiA    Podróże    Kreta 2009    Miejsce narodzin Boga bogów

Miejsce narodzin Boga bogów

Grecja
Grecja, Zarós

Z Lato jedziemy bezpośrednio do Jaskini Dikte miejsce narodzin Boga bogów....czyli Zeusa :)
W internecie wyczytaliśmy, że od parkingu do jaskini dzieli 15-minutowy spacer. I też tak było, ale szybkiego marszu:P. Po drodze nie było żadnych drogowskazów czy oznaczeń, w pewnym momencie zaczęliśmy się zastanawiać czy dobrze podążamy.
Przez to że jaskinia jest obleganym przez turystów miejscem nie mieliśmy żadnego kłopotu z dotarciem do tego miejsca.
Aby dostać się do jaskini trzeba jeszcze wspiąć się po stromej kamiennej ścieżce. Można również skorzystać z taksówek ( czyli osiołki ), dzięki którym można wjechać do samego wejścia.
Początkowo idzie się po kamiennych stopniach, które wyżej stają się coraz bardziej zniszczone i przypominają miejscami raczej skalne rumowisko niż stopnie. Z tego względu warto na tą wycieczkę założyć sandały trekkingowe, choć mijane Rosjanki są dowodem na to że można dojść w damskich czółenkach lub plażowych klapkach. Po dotarciu na górę kupiliśmy w kasie bilety wstępu kosztujące 4 € na osobę i zaczęliśmy schodzić do jaskini.

Według mitologi greckiej w jaskini Ida ukrywał się ( a może nawet i urodził ) Zeus, do którego co 9 lat przybywał król Minos po prawa i przepisy. Właśnie ta legenda jest jednym z atutów tej jaskini, jak również imponująca ilość i jakość stalagmitów, stalaktytów i stalagnaty i maleńkie ale urokliwe oczko wodne nad którym się przechodzi obchodząc jaskinie dookoła.

Wspaniałe miejsce nie będę się rozpisywał nad jego urokami sami zobaczcie....