Geoblog.pl    PiA    Podróże    Kreta 2009    Spinalónga

Spinalónga

Grecja
Grecja, Spinalónga

Jest grecką wyspą położoną na wschód od wybrzeża Krety niedaleko miasta Elounda. Obecnie Spinalónga jest jednym z głównych atrakcji turystycznych Krety. Głównymi atrakcjami wyspy jest wenecki fort, budynki leprozorium oraz greko-katolicka kaplica (która zrobiła na nas duże rażenie).
Dopłynąć na wyspę można łodziami motorowymi odpływające z miasta Elounda oraz Agios Nikolaos. Obecnie polecam wypływać z miasta Elounda łódź kursuje co 30min dosłownie jak autobus :) bilet kosztuje 10euro i ma się zagwarantowana podróż w obie strony bez względu o której się wypłynęło, i o której chce się wrócić. Bilet wstępu z kolei na wyspę to 2 euro

Po zwiedzaniu fortu poszliśmy popływać w cudownie błękitnej wodzie przy okazji wzięliśmy ze sobą maski i fajki i pierwsze co zobaczyliśmy to pływająca pode mną ośmiornicę. Byliśmy tak podekscytowani tym faktem że zaraz zaczeliśmy za nią płyną dotykać ja co w rezultacie skończyło się że "opluła" atramentem Agnieszkę :D
Co skończyło się jej krzykiem i wyjściem z wody, ale tylko na parę sek.:D