Geoblog.pl    PiA    Podróże    Egipt 2009    Zwiedzanie Hurghady

Zwiedzanie Hurghady

Egipt
Egipt, Hurghada

Hurghadę można podzielić na pięć części - najstarszą Dahar, centrum Sakalla, Village Road, część
hotelową i Al Ahia. Village Road rozpoczyna się od hotelu Old Vic i ciągnie do hotelu Intercontinental.
Przez całą Village Road prowadzi pasaż. Część hotelowa od Magawish do Sahl Hasheesh (Oberoi). Al
Ahia to przestrzeń między Dahar i El Gouną.

Dahar słynie z bazaru, na którym można kupić egipskie pamiątki, wyroby ze złota i srebra, przyprawy
takie jak szafran czy różne odmiany pieprzu. Co prawda, większość ulic w Hurghadzie przepełniona
jest sklepami z egipskimi gadżetami, ale na bazar warto się wybrać, ze względu chociaż na jego
typowo egipski charakter.

Sakalla rozciąga sie wzdłuż ulicy Sheraton Road od restauracji rybnej El Joker do okolic hotelu Roma.
To najbardziej popularne miejsce w Hurghadzie.

Ogólnie Hurghada niestety nam się nie podobała, byliśmy zaskoczeni jej wyglądem wziąwszy pod uwagę ilość ludzi zjeżdżających do tego kraju by go zwiedzić.