Geoblog.pl    PiA    Podróże    Kreta 2009    Chaniá

Chaniá

Grecja
Grecja, Chaniá

Kolejny dzień, kolejna przygoda! Która zaczyna się od wczesnej bobódki, ponieważ dziś mamy w zamiarze zobaczyć dwa miasta Chaniá i Rethymnon.

Chania jest miastem portowym otoczonym zboczami górskimi. Niewątpliwie jest jednym z najbardziej urzekających miast Krety i stanowi dobrą bazę do zwiedzania zachodniej części wyspy. Urzekają klasycystyczne domy i potężny wenecki port. Spacerując uroczymi i wąskimi uliczkami starego miasta w każdej części trafimy na tawerny i kafejki w których można odpocząć. Widok portu w promieniach zachodzącego słońca pozostanie nam na długo w pamięci. Każdy znajdzie coś dla siebie w Chani - historie i zabytki, piękne plaże, sklepy z pamiątkami oraz mnóstwo barów i klubów. Plaże wokół Chani są piaszczysto żwirowe.
My postanowiliśmy zwiedzić tylko starą i urokliwą część miasta.
Spędziliśmy tak chodząc o zachwycając sie tym miastem pół dnia, po czym stwierdziliśmy ze nadszedł czas na zmianę lokalizacji naszego pobytu :)