Geoblog.pl    PiA    Podróże    Kreta 2009    Pałac w Festos

Pałac w Festos

Grecja
Grecja, Festos

W związku że kupiliśmy taniej balety w Agia Triada do Festos, od razu po zwiedzeniu całości wykopalisk jedziemy do pałacu.

Pałac w Festos był drugim co do wielkości i znaczenia pałacem ustępując jedynie Knossos.
Najstarsze znalezione tu ruiny Starego Pałacu datowane są na ok. 1900 r p.n.e, ale na terenie Festos odnajdowane były również znaleziska z czasów neolitu ok. 3000 lat p.n.e!

Pałac był kilkukrotnie niszczony i odbudowywany, definitywnie Festos zburzono ok. II w p.n.e
Na nas duże wrażenie zrobił ogromne pozostałości po tej budowli.

Na terenie wykopalisk można zobaczyć również takie rzeczy jak: dawne komnaty króla i królowej, pozostałości spiżarni z ogromnymi pitosami ( są to wielkie gliniane naczynia do przechowywania oliwy, wina i zboża) , pozostałości fasady, wspaniałe schody o szerokości prawie 14 metrów prowadzących do dawnego wejścia do pałacu.
W tym miejscu zaleziono ogromną ilość cennych przedmiotów w tym słynny dysk z Festos, którego inskrypcje nie zostały rozszyfrowane do dnia dzisiejszego.

Festos trzeba odwiedzić choćby z dwóch powodów: ruiny nie podlegały tak daleko posuniętym rekonstrukcjom, jak Knossos i nie są tak odległe.