Geoblog.pl    PiA    Podróże    Portugalia    Belém

Belém

Portugal
Portugal, Belém

W Belém jesteśmy już o 8:00.
Zaczynamy od Mosteiro dos Jeronimos wspaniałe dzieło w stylu manuelińskim z 1502r. Kościół uwieńczony jest wieżyczką na której znajduje się efektowna kopuła. Wejściem do kościoła stanowi potężna brama przyozdobiona wspaniałymi rzeźbami. W środku przeżywamy prawdziwy szok! wspaniałe wnętrze usłany wspaniałymi filarami pokrytymi rzeźbami. Sklepienie robi niezwykle wrażenie swą delikatnością w kształcie gwiazd.
Po zwiedzeniu wnętrze kościoła udajemy się do kolejnej części świątyni gdzie znajdują się ogrody. Spacerując krużgankiem podziwiając min. ogród i doskonałość francuskiego architekta spędzamy tam więcej czasu niż planowaliśmy.
Następnym miejscem gdzie podążamy to Padrao dos Descobrimentos, znajdujący się naprzeciw kościoła. Przechodzimy przez park uwieńczony ogromną fontanną i rzeźbami koni morskich gdzie rosną wspaniałe kwiaty takie jak rajski ptak i palmy. Przechodzimy na drugą stronę ulicy i jesteśmy na miejscu.
Myśleliśmy że po Zakonie Hieronimów, dos Descobrimentos nie zrobi na nas większego wrażenie bardzo się myliliśmy! Jest imponujące dzieło architektoniczne powstał w 1960, upamiętniający śmierć Henrique o Navegador. Te wspaniałe zostało zadedykowane wszystkim przedsiębiorstwom i wszystkim odkryciom morskim.
Na sam szczyt można wiechać windą lub weść po schodach, gdzie na samym szczycie mamy widok na całe Belém , Zakon Hieronimów, 25-Abril, Vasco da Gama i Chrystus Rei jak również Torre de Belém ( do którego pójdziemy za chwile) . Jednak ku naszemu zaskoczeniu kiedy spoglądamy w duł ku naszemu zaskoczeniu widzimy że przed dos Descobrimentos znajduje się ogromna róża kompasu, a w samym jej środku znajduje się mapa świata.
Przyszedł czas w końcu na wizytówkę miasta czyli Torre de Belém. Jej budowa została nakazana przez króla Manuela na rzece Tag. Ku mojemu zaskoczeniu wieża posiada niezliczoną ilość symboli Templariuszy. Mimo to styl budynku jest romańsko - gotycki z silnym wpływem arabskim. Cała wieża oprócz swojego wspaniałego wyglądu jest cała zalana wodą i można się do niej dostać jedynie dzięki mostowi który do niej prowadzi.