Geoblog.pl    PiA    Podróże    Portugalia    Lagos

Lagos

Portugal
Portugal, Lagos

Lagos.....to miasto oferuje wszelkie możliwości do spędzenia wspaniałych wakacji!! Od przeróżnych monumentów, restauracji po nawet wyprawy żeby obserwować delfiny lub nurkować razem z nimi.
Miasto było kiedyś stolicą Algarve i było bardzo liczącym się portem w epoce wielkich odkryć. Stąd też przez swoje położenie geograficzne wyruszało większość ekspedycji afrykańskich. Na deptaku zaraz przy porcie znajduje się Forte Ponta da Bandeira forteca mająca za zadanie ochraniać port. Otoczona jest fosą a dostać się można przez zwodzony most. Obecnie fort ochraniany jest przez setki jak nawet nie tysiące krabów chodzących w fosie dookoła fortu.
Dzisiaj postanowiliśmy sobie pospacerować po mieście i zwiedzić sobie je calutkie, zaczęliśmy od głównej alejki. Aleja ciągnie się od portu w głąb miasteczka mijamy ogromną ilość sklepików z pamiątkami i knajpkami z typowo Portugalską kuchnią. Po dłuższym chodzeniu zaczęliśmy odczuwać głód wstępujemy do jednej z knajpek. Zaczynamy nasz posiłek tradycyjnie co nas bardzo cieszy, czyli od oliwek i świeżego pieczywa. Kelner nalewa nam przepyszne wino porto i sącząc je delektujemy się oliwkami. Niedługo czekamy na główne danie którym jest łosoś w kapuście z ziemniakami polany oliwą.
Najedzeni i zadowoleni nawet się nie spostrzegliśmy jak minęło kilka godzin.
Była wspaniała pogoda dlatego też poszliśmy po "obchodzie miejskim" na plażę. Lagos posiada kilka plaż kameralnym maleńkich otoczonych wspaniałymi klifami, posiada również jedną ogromną plaże którą można dość idąc wzdłuż do Portimao.