Geoblog.pl    PiA    Podróże    Portugalia    Ponta da Piedade

Ponta da Piedade

Portugal
Portugal, Ponta de Sagres

Nareszcie! przyszedł czas na Ponta da Piedade miejsce którym zachwycaliśmy się oglądając widokówki.
Wyszliśmy wcześnie żeby móc jak najwięcej nacieszyć się piękną pogodą. Postanowiliśmy iść ścieżką wzdłuż klifów, muszę przyznać że robiły ogromne wrażenie, wielkie pomarańczowo czerwone skały na tle morze uwieńczone kaktusami.
Przed wyjściem zapytaliśmy się miejscowych ile mniej więcej zajmuje dojście do Piedade ścieżką która wybraliśmy, wszyscy jak jeden mąż mówili nam ze maks 3h spokojnym krokiem.
Jednak nie znali nas:P na miejscu byliśmy po 4h marszu. Ale nie przez to że droge zgubiliśmy czy też była taka długa, poprostu byliśmy tak zafascynowani widokami że co krok stawaliśmy gdzieś na zdjęcia czy jakieś filmowanie.
Na cyplu wyłoniła się wkońcu Ponta da Piedade miejse zrobiło na nas ogromne wrazenie czerwone skalne formacje z ukrytymi jakiniami i przezroczytą wodą nas przytłoczyły staliśmy tak przez jakiś czas podziwiajac kunszt natury.
Znajdują się tam, schody prowadzące w dół do samej wody polecam tam pujść aby zobaczyć tą krystaliczna wode z bliska poza tym świetne miejsce na pamiątkowe zdjęcie:)
A teraz ciekawostka dla tych któzi się tam wybierają z miejsca gdzie znajduje sie latarnia w dobra pogode kiedy jest dobra widoczność oczywiście można dostrzec Corveiro jak również Sagres.